• 0770197595
  • contact@promovare-google.ro

Cat costa promovarea unui site pe Google

Cat costa promovarea unui site pe Google

  • costurile promovarii pe google
  • tipurile de promovare
  • recomandari de eficientizare
  • alte sfaturi utile

Acum, cat costa efectiv promovarea unui site prin Google Ads (reclama platita in Google)

Pentru a estima un cost sunt 2 variabile principale:

  1. cat de multi oameni cauta in google acele expresii pentru care vrei sa platesti (ca sa te afisezi).
  2. cat de mult dau concurentii tai ca sa se afiseze ei – nu tu – pe acele expresii.

Cum poti estima cate cautari lunare sunt? (in general se folosesc cautarile lunare)

Aici, chiar Google te ajuta.

Cauti cuvintele pentru care vrei sa atragi trafic, si vezi cam cate cautari sunt. Orice ai face, oricat ai plati, nu toti vor da click pe tine. Doar o mica parte. Incepe estimarea de la 5%. E o estimare foarte foarte aproximativa, dar rezonabila.

Important:  SEO sau Google Ads (fost adwords)?

Cand vorbim de costul promovarii pe Google, vorbim in mare de 2 tipuri de campanii diferite ca modalitate de abordare si costuri.

Avem campanii unde ne promovam dand bani direct lui Google (adica cumparam reclama de la Google) – se cheama Google Ads (se chema adwords, tot aia e)

Si avem campanii unde imbunatatim site-ul pentru a ajunge pe primele pozitii natural la cautari. Aici vorbim de SEO – se poate face fie apeland la o firma de specialitate (cum suntem noi de exemplu: agentie servicii seo› ) sau se poate face intern – printr-un angajat (sau angajati) dedicat.

Am sa le iau pe fiecare pe rand.

Cat costa promovarea unui site pe google?

Cat costa google adwords?

Cat costa o campanie seo?

Costul promovarii unui site pe Google prin reclama platita la click – Google Ads (ex adwords)

Important: daca vorbim de Google Ads, trebuie sa precizez ceva:

Aici se plateste la click. Teoretic, te poti promova pe Google si cu 1 leu. Probabil vei lua un singur click si foarte probabil nu o sa te imbogatesti cu el, dar, realmente nu exista cost minim.

Ok… atunci cum se calculeaza costurile?

Google Ads este o modalitate “clasica” de reclama. Bagi banu » vine lumea. Nu mai bagi banu » nu mai vine lumea. Simplu.

Ce este foarte important aici este ca suma cheltuita sa fie mai mica decat suma castigata. Atlfel spus, prin modalitatea asta “cumperi” clienti de la Google. Costul pe care il platesti pentru un client trebuie sa fie mai mic decat profitul pe care il obtii de la acel client.

De ce e important si de ce insist pe aspectul asta?

Pentru ca costul promovarii pe Google a unui site prin reclama in Google Ads este FOARTE MARE.

Google Ads COSTA MULT. E scump.

Sunt multe companii care nu isi recupereaza costurile. Nu oricine poate obtine profit aici, nu orice produs poate fi vandut cu succes aici.

Acest aspect este foarte important. Revin un pic mai incolo la el.

Acum, cat costa efectiv promovarea unui site prin Google Ads (reclama platita in Google)

Pentru a estima un cost sunt 2 variabile principale:

  1. cat de multi oameni cauta in google acele expresii pentru care vrei sa platesti (ca sa te afisezi).
  2. cat de mult dau concurentii tai ca sa se afiseze ei – nu tu – pe acele expresii.

Cum poti estima cate cautari lunare sunt? (in general se folosesc cautarile lunare)

Aici, chiar Google te ajuta.

Trebuie sa iti faci un cont de Google Ads si sa accesezi programul Google Keyword Planner – https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

Nota: trebuie sa iti faci un cont de Google Ads, dar nu trebuie efectiv sa bagi si bani sau sa lansezi reclama. Vei avea insa o limitare daca nu bagi bani. vei avea doar aproximari – gen intre 100 si 1000 cautari pe luna. (asta e, nimic pe lumea asta nu e cu adeverat gratuit)

Cauti cuvintele pentru care vrei sa atragi trafic, si vezi cam cate cautari sunt.

Orice ai face, oricat ai plati, nu toti vor da click pe tine. Doar o mica parte. Incepe estimarea de la 5%. E o estimare foarte foarte aproximativa, dar rezonabila.

Exemplu: daca cuvintele tale au in fiecare luna cam 10 000 (zece mii) de cautari, e rezonabil sa aproximezi ca o sa atragi cam 5% din ele. Adica, undeva in jur de 500 de click-uri.

Cifra poate creste sau scadea mult, insa intram intr-un alt topic complet: optimizarea unei campanii. Nu e scopul acestui articol.

Acum, mai e o variabila. CAT platesti per click.

Aici, aproximarea incepe de la 1 ron (1 leu).  Sunt domenii in care un click costa mai putin (0.2 – 0.3) dar si domenii unde un click costa semnificativ mai mult (10-20 ron).

Conteaza foarte mult cat de multi bani se invart in acel domeniu si cat de multi concurenti sunt. Si aici poate fi povestit mult, insa cel mai simplu e sa mergi pe 3 scenarii:

  • estimare de costuri mici – cam 0.4 ron / click
  • estimare medie / generala – cam 1 ron/ click
  • estimare mare – 7 ron / click.

Marea majoritate a afacerilor din Romania se incadreaza undeva intre 0.4 si 7 ron.

Adica, daca pentru afacerea ta sunt 10 000 cautari pe luna, o campanie pe Google ads ar putea sa te coste undeva intre 200 lei (500 x 0.4) si 3500 lei (500 x 7).

Se poate si mai mult daca vrei sa fortezi o cota de piata mai mare, dar, suma de mai sus e o ESTIMARE de la care poti pleca.

Mai tineti minte ca am spus sa retineti faptul ca nu oricine poate vinde orice prin google ads si ca e o modalitate scumpa de promovare?

Logica pe Google ads nu e cat pot sa cheltuiesc, ci cat e sustenabil si eficient sa cheltuiesc.

Asta pentru ca in ultima instana, nu toate produsele mele se vor dovedi vandabile, nu toate cuvintele se vor dovedi profitabile.

In general, se pleaca de la estimarea de mai sus, dupa care se tot elimina – produse care nu merg, cuvinte care nu imi aduc profit, etc…

In final, de cele mai multe ori, costurile unei campanii eficiente prin google ads sunt semnificativ mai mici decat costurile de inceput. De cele mai multe ori mai mici decat 1/3 din costul de plecare.

De ce atat de putin? Pentru ca PROFITABIL pe Google Ads nu este sa vinzi orice oricuui. Asta e imposibil. PROFITABIL inseamna sa identifici foarte exact cei carora le poti vinde anumite produse ale tale si sa te focusezi DOAR pe acele produse si acele cautari.

Exemplu: daca cuvintele tale au in fiecare luna cam 10 000 (zece mii) de cautari, e rezonabil sa aproximezi ca o sa atragi cam 5% din ele. Adica, undeva in jur de 500 de click-uri.

Cifra poate creste sau scadea mult, insa intram intr-un alt topic complet: optimizarea unei campanii. Nu e scopul acestui articol.

Acum, mai e o variabila. CAT platesti per click.

Aici, aproximarea incepe de la 1 ron (1 leu).  Sunt domenii in care un click costa mai putin (0.2 – 0.3) dar si domenii unde un click costa semnificativ mai mult (10-20 ron).

Conteaza foarte mult cat de multi bani se invart in acel domeniu si cat de multi concurenti sunt. Si aici poate fi povestit mult, insa cel mai simplu e sa mergi pe 3 scenarii:

  • estimare de costuri mici – cam 0.4 ron / click
  • estimare medie / generala – cam 1 ron/ click
  • estimare mare – 7 ron / click.

Marea majoritate a afacerilor din Romania se incadreaza undeva intre 0.4 si 7 ron.

Adica, daca pentru afacerea ta sunt 10 000 cautari pe luna, o campanie pe Google ads ar putea sa te coste undeva intre 200 lei (500 x 0.4) si 3500 lei (500 x 7).

Se poate si mai mult daca vrei sa fortezi o cota de piata mai mare, dar, suma de mai sus e o ESTIMARE de la care poti pleca.

Mai tineti minte ca am spus sa retineti faptul ca nu oricine poate vinde orice prin google ads si ca e o modalitate scumpa de promovare?

Logica pe Google ads nu e cat pot sa cheltuiesc, ci cat e sustenabil si eficient sa cheltuiesc.

Asta pentru ca in ultima instana, nu toate produsele mele se vor dovedi vandabile, nu toate cuvintele se vor dovedi profitabile.

In general, se pleaca de la estimarea de mai sus, dupa care se tot elimina – produse care nu merg, cuvinte care nu imi aduc profit, etc…

In final, de cele mai multe ori, costurile unei campanii eficiente prin google ads sunt semnificativ mai mici decat costurile de inceput. De cele mai multe ori mai mici decat 1/3 din costul de plecare. De ce atat de putin? Pentru ca PROFITABIL pe Google Ads nu este sa vinzi orice oricuui. Asta e imposibil. PROFITABIL inseamna sa identifici foarte exact cei carora le poti vinde anumite produse ale tale si sa te focusezi DOAR pe acele produse si acele cautari.

george.carloveschi

Suna Acum